Safari i Masai Mara

Det er onsdag morgen. Familien Sund setter seg inn i en bil, familien Dyngeland i en annen. Vi skal på safari til Masai Mara. Ja, du hørte riktig! MASAI MARA! Det villeste av det ville, der rovdyr er rovdyr og planteetere er …. planteetere. Det sies/ryktes at de som kjører inn i denne parken sjelden kommer tilbake ……..samme dag. Det å reise fra en misjonsstasjon til en plass der hvor ord som nåde, barmhjertighet og ydmykhet ikke eksisterer, det kunne bli problematisk, men vi tok sjansen. Vi visste lite om hva vi gikk til. Selvfølgelig har vi sett dyreprogram på TV fra Masai M der gnuene må krysse Masai Mara-elven. Vi har sett at gnuene som er veldig snille og uten feil og mangler blir spist av de slemme krokodillene, som bare tenker på å drepe. Er krokodiller onde, eller eksisterer ikke ondskap i dyreriket. Interessant emne forøvrig. Seks timer sener entrer vi «The gate» og nå var det for sent å snu. Allerede etter et par hundre meter ser vi en flokk sebraer. Da tenker du kanskje det samme som vi gjorde. Er sebraen hvit med svarte striper, eller er det omvendt? Guiden visste heldigvis svar (han hadde tydeligvis fått dette spørsmålet før). Siden vi har betalt ganske mye for denne turen, så jeg vil ikke si svaret til dere. Spar penger og reis ned, kanskje du vil få vite svaret du også. Nok om det. Ikke lenge etter kommer vi til lodgen vår. Det første som møter oss er en port med vakt. Senere skulle vi også oppdage at lodgen var omgitt av gjerder med strøm i. Hva hadde vi begitt oss ut på? Oi! Nå vil visst Gerd-Kari se -Alle Elsker Raymond. Utrolig festlig serie, kanskje mest fordi Debrah, konen til Raymond, minner meg slik om Gerd-Kari! Til slutt- Har du mulighet til det, reis til Masai Mara. Utrolig tøft og kjekt. Flinke guider, flotte lodger, fantastiske dyr og en opplevelse for livet!

6 kommentarer

  1. Rafikimama

    Sååå kjekt med mange bilder (og morsomme bilde-kommentarer) og eit interessant blogginnlegg!
    Me vente fortsatt på «Hva med ekteskapet ?», Øyvind!!!

    Helsing oss i nabo-huset som meir enn gjerne blir med dåke på neste safari !

  2. Maria Laberget

    Min kjære bror, Arve Austneberg, blir nok fra seg av begeistrelse! Flire godt av innleggå dine, Øyvind:)

  3. Møyfrid A.

    Hahaha, eg ler!!! Føle mesten eg e der samen med dåkke, kan jo vær fordi eg faktisk har våre på safari i MASAI MARA før?? (sjøl om eg ennå ikkje vett om sebraen e svart med kvite striper eller omvendt) Men uansett så e det jo lov å håba på ein nye tur om ett års tid??? Håbe Alle elsker Raymond slo ann i heimen:) Godt å sjå at dåkke har det bra!!

  4. Marianne

    EG vett koffer du e så gla i alle elsker Raymond!! R. E jo din kjære Øyvind om ca. 15 år!!! Jaffal gleda eg meg øve atte dokke har Fonne ein go safari-arrangør så ne kan broka i mars. Oo glede!!!! Me har de på tapeten Fleire gonger om dagen, å e skjønt enige om atte de e alt for lenge te.. Men.. Møkje ti å gleda seg på: ) kos dokke viare!

  5. Knallflotte bilder og litt av ein opplevelse dokk har, kos dokk masse. PS Gerd-Kari, savna deg på sykurs……;)

  6. Wow!! LIKER bildene! 😀

Legg igjen en kommentar